Biotherm – Aquasource Creme Dry Skin

En för starkt parfymerad men fantastisk fuktbomb

Biotherm Aquasource Creme Dry Skin ska enligt tillverkaren hjälpa till att stärka huden, kompensera för förlusten av fukt samt bibehålla en optimal fuktnivå. Biotherm Aquasource Creme Dry Skin ska hålla huden återfuktad med hjälp av rent extrakt av thermalplankton som sak ge massor av näring till huden och återfukta den på djupet. Biotherm Aquasource Creme Dry Skin ska även passa en känslig hy och är utan parabener. Biotherm Aquasource Creme Dry Skin ska appliceras på rengjord hy dag och natt.

Jag som testat Biotherm Aquasource Creme Dry Skin är 35 år, och har en blandhy som både kan vara yttorr men lätt blir fet och blank i t-zonen under dagen. Till och från lider jag av akne. Jag har testat Biotherm Aquasource Creme Dry Skin under våren, en period när min hy normalt sett inte brukar vara allt för torr, men har ändå upplevt att Biotherm Aquasource Creme Dry Skin fungerat som en rejäl fuktbomb och som trots sin krämighet är lättarbetad och inte ett dugg klistrigt kladdig utan sjunker in i huden väldigt snabbt. Det säger nästan slurp!

Biotherm Aquasource Creme Dry Skin är förpackad i en glasburk med skruvlock, ganska typisk för Biotherm. Krämen är ganska fast i konsistensen när man ser den i burken, men fjäderlätt vid applicering och smälter nästan på huden. Den känns mer som ett lätt balsam på huden och går väldigt lätt in vid applicering. Det jag ogillar är doften hos Biotherm Aquasource Creme Dry Skin som är ganska starkt parfymerad, och som sitter i ett bra tag. Doften påminner lite om blomman tagetes, och den är ingen doft jag förknippar med väldoft. Den blir lite mildare och bättre efter ett tag, men jag vill inte ha så starkt parfymerade krämer i ansiktet som doftar mer än min parfym. Det drar ner intrycket och gör att Biotherm Aquasource Creme Dry Skin efter testperioden får stå tillbaka för andra mindre doftande krämer. Det är lite synd, för Biotherm Aquasource Creme Dry Skin är annars en väldigt behaglig kräm som inte känns kladdig utan går väldigt lätt in i huden. Huden känns sval och återfuktad trots att krämen ändå känns rik och fyllig. Min mamma som är 62 år har också testat, och var imponerad över hur snabbt den gick in i huden utan att kladda, men gillade inte heller den starka doften. Hennes spontana reaktion var just ordet fantastiskt, men vad synd med doften. Biotherm Aquasource Creme Dry Skin har därför även fått testa på att agera som kräm för att smörja in armbågar och andra torra partier som är lite längre från näsan, och den fungerar utmärkt även för dessa ändamål. En burk innehåller 50 ml.

Klarar man doften har man i Biotherm Aquasource Creme Dry Skin en riktigt bra ansiktskräm för dem med normal eller torr hy, som vill ha en rik kräm men som ändå är lätt att jobba med och snabbt går in i huden utan kladd. Biotherm Aquasource Creme Dry Skin får därför betyget svag fyra, där det enda stora minuset är den starka parfymerade doften som jag gärna skulle varit utan.

RIKTPRIS: 375 kr

2
0