Biotherm – Skin Best Night

En fantastisk fuktbomb i lyxig förpackning

Jag som testat denna nattkräm är 42 år och använder regelbundet både ögon-, dag- och nattkräm för att hjälpa huden behålla sin naturliga spänst.

Biotherm Skin Best Night är framtagen för kvinnor som börjat känna av tidiga ålderstecken. Den innehåller två alger vid namn spirulina och astaxanthin som aktivt jobbar för förbättrad hy. Skin Best Night ingår i serie som arbetar med att reducera fina linjer och porers synlighet, samt förbättra hudens lyster och bevara dess ungdomliga glöd. Reklamen utlovar en hel natts sömn på burk med Biotherm Skin Best Night. Den stärker inte bara din hud medan du sover utan den hjälper även att motverka fina linjer och låter dig vakna upp med en fantastiskt fräsch lyster. Inga dåliga löften.

Efter att ha använt Biotherm Skin Best Night i nästan två månader kan jag bara instämma i reklamen ovan. Detta är en äkta fuktbomb för hyn och det bästa är att krämen snabbt absorberas in i hyn utan att lämna någon klibbig yta efter sig. Doften är väldigt behagligt fräsch och närvarande under en längre tid. Du får en lyster som är helt fantastisk och hyn blir härligt len och spänstig. Jag blir på grund av dessa goda effekter extremt nyfiken på resterande produkter i denna serie.
Burken innehåller 50 ml och känns väldigt lyxig och läcker, gillar den metallicgröna färgen på burken. Det silvriga locket passar snyggt till konceptet och papperslådan som burken ligger i förhöjer helhetskänslan av ren lyx. Jag finner Biotherm Skin Best Night dryg och därför prisvärd särskilt med tanke på de effekter som uppstår efter två månaders användning. Helt klart den bästa nattkräm jag har använt mig av. Jag ger Biotherm Skin Best Night en femma i betyg då den verkligen håller vad den lovar.

RIKTPRIS: 665 kr
Betyg: 5
Prisgrupp: Lyx