Matrix – Biolage ExquisiteOil Strengthening Treatment

Väldoftande olja som gör det den ska till humant pris

Matrix Biolage ExquisiteOil Strengthening Treatment är en silikonolja med tamanuolja. Detta är en multiprodukt som kan användas både i vått och torrt hår samt i samband med tvätt av håret. Jag tycker denna funkar bäst efter tvätt dock. När jag testat den vid tvätt så har jag inte märkt någon skillnad på mitt hår jämfört med när jag inte använder den.

Jag som testar har långt hår, det räcker en bit nedanför skulderbladen. Det är obehandlat och tenderar att bli en aning torrt och frissigt. Jag låter håret för det mesta lufttorka och jag tvättar håret på sin höjd en gång i veckan.

Matrix Biolage ExquisiteOil Strengthening Treatment kommer i en rosa plastflaska med pumpfunktion. För mitt hår behöver jag cirka tre till fyra pumpningar, sen har jag tagit kanske en till två pumpningar för att släta ut allt när håret är torrt. Den gör det den ska: att få håret att se friskt ut. Att stärka håret tolkar jag som att den ska få håret mer smidigt så att det inte går av lika lätt och det tycker jag stämmer. Håret blir glansigt och frisset kontrolleras, kanske inte helt men det det borde vara svårt att få till...

Matrix Biolage ExquisiteOil Strengthening Treatment är lätt i konsistensen och doftar ungefär som söta blommor, jag gillar att doften inte är speciellt påträngnade utan bara anas när den är i håret.

Den här oljan gör det den ska till vettigt pris och den verkar dryg. Jag har dock testat bättre, denna gör mitt hår smutsigt lite för tidigt. När jag använder denna känner jag att jag måste tvätta håret vid dag fem eller sex, jag är van att tvättbehov dyker upp vid dag åtta, nio ungefär. Detta är nog dock inte ett problem för de flesta andra, så denna tycker jag absolut att ni ska testa!

RIKTPRIS: 129 kr
Åldersgrupp: 26-39 år
Betyg: 4